Whoop Whoop Hongkong baby - Reisverslag uit Sham Tseng, Hong Kong van Eva wang - WaarBenJij.nu Whoop Whoop Hongkong baby - Reisverslag uit Sham Tseng, Hong Kong van Eva wang - WaarBenJij.nu

Whoop Whoop Hongkong baby

Door: Eva Wang

Blijf op de hoogte en volg Eva

24 Oktober 2012 | Hong Kong, Sham Tseng

We hebben maar eens een internetcafe opgezocht, omdat in de eerste week natuurlijk even een reisverslagje geplaatst moet worden. (jaja dan ben ik net op tijd.)
Waar moet ik beginnen! Zoveel indrukken, zoveel mensen, zoveel gebouwen. Het begon dat we ons appartementje niet in konden omdat we vroeger waren dan de normale inchecktijd, wisten wij veel. Via een sleutel die ergens op een randje verborgen lag, konden we naar binnen. Maar er bleken nog vorige ' bewoners' te zijn, omdat we gelijk op een wasrek vol met ondergoed stuitte. Toen maar naar het dichtsbijzijnde chinese tentje gelopen met onze backpack. Ik denk een soort Macdonalds op zijn chinees ofzo, die tentje zijn namelijk overal in de stad te vinden. Net als de Starbucks, Burger King en Mac die hier in overvloed zijn, waar we natuurlijk nooit een voetje binnen hebben gezet uhum.
In het tentje zaten trouwens een beetje rare chinezen, eentje had een wrat met paardenstaart
In de metro word je trouwens echt overspoeld met chinezen, stortvloed tot de 10e, hebben ze hier de babyboom uitgevonden ofzo?!
Toen we in de kamer kwamen, schrok ik eerlijk gezegd een beetje. WOW zoo klein en we zijn toch met 3, hoe kunnen we dan in godsnaam in een 2 persoonsbedje? De schoonmaakster haalde snel een matras uit de kast
met kinderfiguurtjes erop. En serieus die lucht! En overal haren. Gelukkig hebben we nog een raam, met een grafuitzicht. Maar dat kon de slappe lach niet stoppen. Maar nu na 6 dagen, ruikt het fris (naar ons mag ik hopen?) tenminste vanochtend spoelde de wc niet meer door, hopelijk heeft mijn toverspreukje geholpen en doet die het straks wel. We zijn toch nonstop op stap, ik hoop alleen dat het volgende appartementje iets groter en schoner is, maarja Hongkong he!
We hebben al zooveel gedaan en nu zie ik niet eens meer dat er allemaal chinezen lopen en valt het me meer op als ik een westerling zie. Ja oke chinezen ik geef het toe, ik snap waarom jullie staren naar een blond lang koppie tussen al jullie zwartharige lilliputters.
Ik kan er nog steeds niet over uit dat er zooveel mensen in een stad wonen. De flatgebouwen zijn torenhoog en voor Nlse begrippen in een bijzonder pauperstyle. Overal bussen en taxi's die rijden alsof ze achternagezeten worden. Overal neonlicht borden en achteraf winkeltjes in kelders. Voor het metronet mag ik de Hongkongers toch wel even bedanken, dat is echt super geregeld en voor onze gierige Nederlanders ook super goedkoop. Engels spreken sommige niet, daarom proberen we altijd een jonger iemand aan te spreken als we weer eens de weg zoeken.
We hebben erg veel gedaan en gelopen de afgelopen dagen, de vierdaagse is er niks bij. Ik zal over de leukste dingetjes even kort iets proberen te schrijven, als ik nog tijd heb trouwens. Want we gaan zo naar een paardenrace kijken, waar ik erg benieuwd naar ben. Misschien is het vandaag wel mijn geluksdagje.
Om even de stad te ontvluchten, zijn we afgelopen week op Lantau eiland geweest. Waar je met een kabelbaan heen kan en een inmense Boeddha boven op de berg staat. Ook hebben we daar een boottochtje gedaan om roze dolfijntjes te spotten, die wij gedoopt hadden tot homodolfijntjes. Helaas was het enige roze wat we gezien hebben mijn shirt, maar de boottocht was echt heerlijk met die wind door je haartjes. En schattige chinese kinderen, waarvan er 1 elke x in het Engels riep: excuse me I need a fishing net! Het dorp deed me heel erg aan Thailand denken. Overal marktjes, vlees dat buiten lag te drogen en vissenmagen die ook hier in Hongkong een delicatesse zijn. Ook nog de buiten proporties Boeddha bezocht, jeetje wat is dat ding groot en om er te komen (ja we hebben geteld) 270 treden. In het boekje staat 268, maar dat geloof ik niet haha. Ook nog even op het wisdom path gelopen (zie foto), nu hebben we alle wijsheid in pacht, for sure. Aan het einde stonden er 38 grote palen met chineze teksten uit het Heart Sutra, die samen een 8 vormden, wat infinity-oneindigheid betekent. Op de bovenste paal is geen chinese tekst geschreven, dit stond dan weer voor emptiness. Als het 1 er niet is dan is het ander er ook niet, was mijn interpretatie. Toch nog een wijze man die dikke Boeddha.
Ons nachtritme is nogal verpest, de eerste paar dagen werden we vaak snachts wakker, nu gaan we steeds om (sorry mam) half 3 naar bed. Maarrr gisteren lag ik netjes om 23.45 de binnenkant van mijn ogen te bekijken. Het is hier 6 uur vroeger dan in NL, dus wel even wennen qua ritme. Soms komen er ineens moeheidsvlagen voorbij. Maar met een bakje thee, waar: Coffee should be black as hell, strong as death, and sweet as love, kunnen we er weer helemaal tegenaan.
Ook nog even op the Peak geweest, het ' hoogste' punt voor toeristjes. Met tram die echt serieus megasteil omhoog ging, ik werd stiekem een beetje bang dat we niet omhoog kwamen en dan met een rotvaart weer naar beneden vielen. Maar ik ben er nog :P. Bovenop the peak hadden we veel aanspraak, 2 Nlse meiden die rondreisde door Azie (we kregen van hun de tip om naar de paardenraces te gaan, altijd leuk) een stelletje waarvan de 1 eerder terugging dan de ander en een Indische familie die denk ik hun zoon wilde uithuwelijken aan Lotte, "omdat ze zoveel lachte". Ze keken ons echt vreemd aan, toen we vertelden dat we met zijn 3 op reis zijn. Vragen als heuh hebben jullie dan elke dag contact met jullie ouders? Betalen jullie dit echt zelf? De moeder had duidelijk de broek aan in de familie, ze vroeg zelf hoeveel we betaalden voor ons appartementje. In india blijk je echt 10 verschillende talen te hebben, haar man sprak er 6 geloof ik. Na nog even een kodak momentje, konden we nog even genieten van het ontzettend mooie uitzicht van de stad, het leek wel een lichtshow met al die big ass gebouwen met hun neonlichtjes. Het leeft hier trouwens ook dag en nacht. Lotte en ik gingen om 0.30 nog even de straat op om chips te halen, kwamen we op een groentemarkt terecht, hop ook maar even een appeltje halen voor het ontbijt dan.
Gisteravond onze eerste reiswasje gedraaid haha(er zit inderdaad ook nog een wasmachine in ons appartementje gepropt), we hebben er maar een Chinees biertje op gedronken. Vrijdag gaan we naar een andere area van Hongkong, naar een ander appartementje. Ik ben benieuwd..
Zo BAM eind goed al goed, zullen we het sprookje maar eindigen.

  • 24 Oktober 2012 - 13:49

    Ruben:

    wat een verhalen zeg! Geweldig! Klinkt echt als een topreis!! Echt heel gaaf! Erg gave foto's ook! haha niet echt een nuttige reactie dit :p maar ik vind het zeker leuk om jullie verslagen te lezen!! Heel veel plezier nog!!

  • 24 Oktober 2012 - 17:21

    Mark:

    Hoi Eva (en Lotte en Iris),

    Lekker verhaal!
    Leuke foto's!
    Ga zo door!
    Liefs,
    Mark en Joke de Koning.

  • 24 Oktober 2012 - 17:38

    Henriëtte Trossèl:

    Jeeejjj, Leuk Eva, bedankt voor je verhaal! En weer drie dikke zoenen voor jullie: X X X

  • 24 Oktober 2012 - 22:28

    Corry Zwang:

    Hallo Eva en reisgenootjes,,
    Leuk, zo'n blog. Geweldige om zo'n reis te ondernemen. Blijf graag op de hoogte van jullie belevenissen. Heel veel plezier voor jullie allemaal. Geniet en blijf je verbazen.
    Groetjes en dikke zoen van je tante Corry

  • 25 Oktober 2012 - 09:14

    Tante Hetty:

    Hallo Eva en vriendinnen, wat spannend dat jullie dat allemaal doen, lekker genieten van alle belevenissen , want dit maak je misschien niet snel weer mee.
    Ga door met leuke verhalen. Groetjes Tante Hetty , oom Gerard

  • 25 Oktober 2012 - 18:06

    Eva Wang:

    Hai schat, leuk verhaal. Echt jij. Rustig hier zonder jouw. Ik ben benieuwd hoe groot jullie nw. onderkomen zal zijn. Geniet meiden. Letten jullie op elkaar. Ik kan het niet laten. Echt moeders he.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal

  • 25 Oktober 2012 - 18:12

    Eva Wang:

    Vorig bericht is geplaatst door de Mamsie van Eva.
    Die gebruikt maakt van de laptop van Eva. Handig hoor.

  • 27 Oktober 2012 - 01:35

    Geert:

    Hoi Eva.

    Jij moet schrijfster worden. Jezus wat kan jij beschrijven en op welke manier. Heerlijk. Ga zo door. Een nieuwe carrierre. Ik ben benieuwd. En gelukkig een positieve instelling ondanks sommige tegenvallers. Laat svp van je horen. XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Sham Tseng

lalala Hongkong, Aussi, kiwiland

zie omschrijving

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

van achter naar voor

16 November 2012

brisbanie

09 November 2012

Wausi in Aussi

01 November 2012

De avonturen van Koning, Okkerse en Wang

24 Oktober 2012

Whoop Whoop Hongkong baby
Eva

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 2042
Totaal aantal bezoekers 12526

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

18 Oktober 2012 - 24 December 2012

lalala Hongkong, Aussi, kiwiland

Landen bezocht: