De avonturen van Koning, Okkerse en Wang - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Eva wang - WaarBenJij.nu De avonturen van Koning, Okkerse en Wang - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Eva wang - WaarBenJij.nu

De avonturen van Koning, Okkerse en Wang

Door: Eva Wang

Blijf op de hoogte en volg Eva

01 November 2012 | Hong Kong, Kowloon

Er is weer een week verstreken, tijd voor een upgrade. Het gaat allemaal zo snel! NL lijkt super lang geleden. maar we gaan morgenrichting de Westerse beschaving: he ho lets go to AUSSI, het is ook wel tijd voor een nieuw land. Alhoewel ik me hier wel aardig begin thuis te voelen, is het toch wel fijn om naar een land te gaan waar ik me iets meer verstaanbaar kan maken. Af en toe voel je je hier ook echt een Celeb.

Gisteren waren we in Macau (dat is officieel China), vroeg een Filipijnse vrouw of ze met mij op de foto mocht. Nou vooruit dan voor 50 Hongkongse dollar, heb ik gezegd. Haha nee heb maar netjes gelachen en een arm om haar heen geslagen.
Macau was ook een avontuur opzich. Het begon al bij de douane die vroeg: "Is this really you?" Euh nee pannenkoek, ik sta hier met mijn moeders paspoort en doe net alsof ik het ben. Dus ik zei lichtelijk beledigd: "yes ofcourse" en mocht verder lopen. Aan het einde waren we een aantal stempels rijker in ons paspoort, wereldreizigers in de dop, zullen we maar zeggen.
De boot ging tekeer als een malle, we voelden ons allemaal niet erg top.
Dat bleek al na de opmerking: " zou de titanic hier gezonken zijn?" Na het zien van een reclame over het titanic museum op Macau. Deze vragensteller wil ik graag anoniem houden. Erg mooie wandeling naar de vuurtoren gemaakt (foto) waar ze waarschijnlijk iets aan het opbouwen waren. Als ze trouwens een gebouw aan het reparen zijn ofzoiets, (weet niet zo goed hoe je zoiets noemt) dan gebruiken ze ook alleen maar bamboestokken voor de stellages, erg grappig hoe je af en toe ook op straat mannen ziet sjouwen met lange bamboestokken. Helaas geen tijd meer voor de grote casino's en las vegas style gebouwen, waar Macau zo bekend om staat. Gelukkig staat er al een deal met mevrouw de Koning en mevrouw Okkerse dat onze vrijgezellenfeesten op een dag in Las Vegas zullen plaatsvinden, dus een stukje natuur op deze dag was ook wel een lekkere afwisseling. En als voorbereiding op dit vrijgezellenfeest hadden we maar een euuh ja weddenschapje afgesloten.
Lot en ik hadden de weddenschap een chinees piemel te laten zeggen. Mijn poging 1 was mislukt. Ik probeerde een Chinees wijs te maken dat wij altijd: piemel zeggen als we een foto maakten "of hij dat ook even wilde zeggen".
haha Faal deze man begreep er niks van. Poging 2 was wel een geslaagde, een arme man die ons (in eerste instantie leek het op pussycards) postkaarten wilde verkopen, heb ik wijsgemaakt dat wij dat in NL piemel noemen en jahoor het gewenste effect was daar. Mijn pokerface deed het aardig goed voor mijn doen. Hem aankeken bleef alleen moeilijk. haha heel flauw, maar intens grappig. Nu maar hopen dat die niet teveel Nederlanders tegenkomt of een goed geheugen heeft.

Vervolgens deden we een poging: zoek de veerpont. Waar we uiteindelijk terechtkwamen, (na navraag natuurlijk) was in de douanehal die naar China ging. De 1000ende Chinezen die er in de rij stonden hadden we afgedaan met: " het zal wel spits zijn". haha DUS toch even aan het echte communistische China geroken.

Maar ik sla echt een inmens stuk over, even terug naar de paardenraces.
Wow wat was dat vet! En dan vind je het ineens raar dat je heel veel blanken ziet, omgedraaide wereld letterlijk en figuurlijk. Gewapend met een halve liter bier, hebben we de paarden naar de overwinning geschreeuwd. We hebben het wedden maar overgeslagen, stranden in Hongkong is geen optie en huilen over paarden, zoals de chinese oude man naast ons deed, ook niet. Ik heb maar even lief naar hem gelacht, arme man. Maarja je weet wat ze zeggen he: eigen schuld dikke bult.
We hebben er gelijk maar een klein stapje in Hongkong achteraan gedaan.
Het was eigenlijk een soort klein Breda maar dan natuurlijk met wat meer Chinezen. Grappig dat nou net je nummer gevraagd wordt door een nogal dronken Australische vrouw, waarvan haar man 5 meter verderop staat. haha ze nemen het vast heel nauw met de huwelijkse plichten of met de drankjes.... Ik dacht: hoe moet ik me hier nou in godsnaam uitredden. Dus ik maar mijn nummer gegeven min 1 cijfer en ja hoor natuurlijk ging ze me maar gelijk even bellen, " zodat ik haar nummer ook had en we dan konden
gaan stappen in Aussi met zijn allen". En ik maar zeggen dat mijn foon over ging jaja. Maar ze merkte er gelukkig niks van. Diezelfde Aussi liep zo langs Lot en mij heen toen we in de rij stonden voor de wc en trok de deur open waar Iris met haar broek ineens bijna over haar oren tevoorschijn kwam. haha sorry Iris maar dat gezicht van je was echt onbetaalbaar. Pieste bijna in mijn broek van het lachen.

Neonlichten zijn hier ook een dingetje. Bij ons betekent dat min of meer goedkoop of onbetrouwbaar, maar dan zou hier bijna alles goedkoop en onbetrouwbaar zijn. Op de verjaardag van Iris (30oktober) regende het helaas, maar dit mocht de pret niet drukken we hebben onze super spannende ponchos aangedaan met een feesthoedje op. We werden nu nog meer aangestaart en fotos gemaakt alsof we dieren in een dierentuin waren, maar ach daar zijn we al aan gewend inmiddels.
En hebben nog even een wandelingetje gemaakt over de Goldfish market.
Nog nooit zoiets gezien! Allemaal verschillend gekleurde in zakjes waar ze echt naar adem snakten, echt zielig. Ook kwamen we veel dierenwinkels tegen met puppys en kittens in zulke kleine glazen kooitjes. Ik was in staat ze allemaal mee te nemen. Blijkbaar zijn ze hier wat meer gewend aan openbaar dierenleed. S'avonds nog even Iris haar verjaardag afgesloten met een voetmassage, dat was even mini hemel. Maar de gang daarna naartoe
was echt weer het typisch chinese achterbuurt neonlicht verhaal. In Nederland was ik niet naar binnen gegaan.

Ook zijn we nog naar Hongkong Disney land geweest. Als cadeautje van de ouders van Iris, bedankt Mark en Joke! We kwamen er in een speciale disneyexpres metro, het begon al goed dus. Eerst vonden we het in vergelijking met Eurodisney nogal een klein park, maar de hele dag was makkelijk te vullen.
We hebben zelfs een voorstelling van de Lion King gezien, met hele mooie kostuums, goede musicalstemmen en bijna levensechte dieren in de jungle.
Ook tussen al die kleine meisjes met prinsessenpakken in de rij gestaan voor een foto met de enige echte poeh beer, mini mouse en drie prinsessen. Waar ik met 1 van de prinsessen (ik denk doornroosje ofzo) een echt gesprek mee probeerde aan te gaan door te vragen waar ze vandaan kwam. En ze zei als een echte prinses betaamt: " this is my castle". haha Ojaa even vergeten dat jij echt kan toveren prinses.

ZO ik ben weer aardig tekeer gegaan op dit reisverslag, tijd om de meiden maar weer eens op te gaan zoeken en het inmiddels geliefde pacific coffee company te verlaten.

• 01 November 2012 - 11:18

Annemarie:

Hey Eva,

Zo te lezen, hebben jullie het ontzettend naar je zin. Houden zo! En lekker verder genieten natuurlijk! Toen ik de kinderen vertelde dat je zo'n lange reis aan het maken was, vroeg Sjoerd zich vol verbazing af: "Zo! En kan ze dat allemaal zelf betalen dan?!!". :-)

Nu op weg naar de beschaafde wereld om mannnen te zoeken. Haha. Je moet wel een reden hebben voor die vrijgezellenfeesten in Vegas natuurlijk. ;-)

Groetjes,

• 01 November 2012 - 22:07

Mark:

Hoi meissie,
    Leuk verhaal weer.
    Als jullie ooit weer in NL terug zijn zal het nog lang duren voor je beseft wat je allemaal gezien en gedaan hebt.
    Gelukkig kunnen we jullie avonturen met de huidige moderne communicatiemiddelen redelijk volgen.
    Dus de vraag "wat hebben jullie de afgelopen maanden gedaan" hoef je dan niet te beantwoorden met een tegenvraag als "en wat hebben jullie in dezelfde periode in NL dan uitgespookt?".... Ik hoop dat het weer in australie wat verbetert want jullie verdienen wel een beetje zon,zee en ..... Nou, tot je volgende verhaal dan maar. Goeie vlucht en hou je roer recht!
    Liefs, Mark (en Joke natuurlijk).

• 01 November 2012 - 22:53

Rietje:

He mopje.Zit bij Geert en heb net je reisverslag gelezen op facebook,toppie. Helaas heb ik geen facebook, maar nu heb je mijn nieuwe e-mailadres. Zo te zien en te lezen hebben jullie het erg naar je zin.Wat is jullie eerstvolgende uitspatting? Hier verder alles goed. Zaterdag lekker een grachtenbridgedrive met een vriendin en volgende week vrijdag ga ik een weekje naar Turkije m die vriendin. Nou je hoort het al. Tante verveelt zich niet. Hoop gauw iets van je te horen. Heel veel plezier meis en een hele dikke kus.

• 02 November 2012 - 09:28

Rian:

Hallo Eva,
    Ik heb je reisverslagen met plezier gelezen. Leuke foto's erbij. Die slapende mannen kwamen wij in Indonesië ook vaak tegen, zeker een Aziatische 'tic', meer waarschijnlijk gewoon luiheid! Goeie vlucht naar Australië. Benieuwd naar wat jullie daar gaan meemaken.
    Groetjes Rian en Gerard

• 05 November 2012 - 15:51

Corry Zwang:

Hallo Eva en medereizigsters,

Heb genoten van je belevenissen, leuk om zo een beetje mee te reizen. Ik kan me voorstellen dat je, aan de foto's te zien, heel veel plezier hebt met elkaar .
    Kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes en wederom een dikke kus van je tante Corry